بوستان هفت حوض مشهد

یکی از گردشگاه های طبیعی و بسیار متفاوت در نردیکی شهر مشهد، بوستان هفت حوض با وسعت ۵۷۰ هکتار می‌باشد که از نظر موقعیت در ده کیلومتری این شهر واقع گردیده است.

نام این بوستان به دلیل حوضچه‌های طبیعی است که در طی سال‌ها و قرون متمادی با وجود ریزش آب از ارتفاع و نوع کانی ایجاد شده است. به طوری که اولین حوضچه یک استخر کوچک بوده که سرریز آب از آن به دومین حوضچه منتقل گردیده و این روند تا هفت حوض ادامه می‌یابد. افزون بر این، به سبب ساختار طبیعی منطقه پس از طی مسیر حوضچه‌های بزرگ و کوچک متعددی نیز وجود دارد.

امروزه آب این منطقه توسط سد طرق که در فاصله ی کمی از این بوستان قرار گرفته است، تامین می شود.

سفر به بوستان هفت حوض

در ابتدای ورود به این بوستان پارکینگ خودرو مناسب و با ظرفیت بالایی ساخته شده است که گردشگران می توانند با خیال راحت خودروی خود را در آنجا بگذارند و با پیاده روی حدود ۳۰۰ متر به آلاچیق ها و محل مناسبی که جهت اسکان در نظر گرفته شده است برسند. در این محل امکانات رفاهی از جمله سرویس های بهداشتی، نمازخانه، سوپرمارکت، منقل آتش، امکانات روشنایی و … وجود دارد. جهت اسکان در آلاچیق ها هزینه ی اندکی دریافت می شود اما می توان در جاهای دیگر نیز اتراق کرد.

از محل آلاچیق ها حدود ۱/۵ کیلومتر تا محل ۷ حوض پیاده روی باید کرد که حدود ۵۰۰ متر از مسیر سنگ فرش شده و پس از آن در دل طبیعت در کنار صخره ها و حوضچه ها و آب گذرها به پیش باید رفت. تا اینجای مسیر که حدود ۴۰ دقیقه پیاده زمان میبرد، مسیر پیاده روی آسان است.

باقیمانده مسیر حدود ۱۰ دقیقه تا ۷ حوض زمان مییبرد و قبل از رسیدن به ۷ حوض شیب تندی را باید بالا رفت که برای افراد کم توان مناسب نیست. با بالا رفتن از شیب این صخره ها و در دل دره ی این صخره منظره ی زیبا ی ۷ حوض به چشم میخورد. محیطی آرام، زیبا و خاطره انگیز

به گردشگران توصیه می‌شود حتی‌المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه، بین طلوع تا غروب آفتاب و در شرایط مناسب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده نمایید.

آدرس بوستان هفت حوض

مشهد، انتهای شهرک سیدی، جاده خلج، در کیلومتر ۳ جاده خلج به دو راهی می رسیم که باید مسیر سمت چپ به سمت هفت حوض را ادامه دهیم. پس از رسیدن به منطقه گردشگری هفت حوض باید حدود ۲ کیلومتر باید پیاده روی کنیم تا به حوضچه های طبیعی برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *