باغ پرندگان مشهد

یکی دیگر از جاذبه های منطقه گردشگری سپاد وجود باغ پرندگان می باشد که این محل تنها باغ پرندگان موجود در شرق کشور است که در سال ۱۳۹۳ با مجوز اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی احداث شده است. در باغ پرندگان مشهد  بیش از ۸۰۰ پرنده با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی موجود است که برای تامین سلامتی بازدیدکنندگان و پرندگان تیم های پزشکی بصورت شبانه روزی در باغ پرندگان مشهد حضور دارند. یکی از بارز ترین ویژگی های این مکان جاذبه ی بصری آن است که آن را به محیطی آرام بخش و مناسب برای گردش خانوادگی تبدیل کرده است. محوطه ی کلی باغ به زیباترین نحو ممکن طراحی شده است و وجود پل های چوبی، خیابان های سنگ فرش، پوشش گیاهی فوق العاده، آبشارهای مصنوعی، مجموعه ای از جذابیت ها و زیبایی ها را دراین باغ رقم زده است.

واحدهای تخصصی فعال در باغ پرندگان مشهد عبارتند از:

واحد تکثیر: در این بخش شرایط و امکانات مناسب جهت تخمگذاری و جوجه درآوری پرندگان فراهم می گردد.نگهداری از جوجه های تکثیر یافته تا مرحله رسیدن به سن خاص جهت رها سازی در باغ پرندگان به عهده این بخش می باشد.

واحد تغذیه: گونه های مختلف پرندگان نیاز های غذائی متفاوتی دارند، به علاوه منبع تامین این نیازها نیز در هر گونه متفاوت می باشد. برخی از پرندگان میوه خوار، برخی دانه خوار ، برخی گوشتخوار و برخی همه چیز خوار می باشند. در این بخش نیازهای پرندگان بر اساس جداول احتیاجات غذائی که بر اساس آخرین یافته های علمی در دنیا تدوین شده است برآورد می گردد و جیره غذائی آنها بر این اساس تنظیم میشود.

واحد کلینیک و بهداشت: پرندگان بیمار پس از تشخیص بیماری وارد این بخش می شوند و پس از معاینه کامل بر اساس نظر دامپزشک باغ پرندگان و تجارب کارشناس مربوطه درمان می شوند. ضد عفونی و بهداشت کلیه قسمتهای باغ به عهده این بخش میباشد. واکسیناسیون ماهانه پرندگان علیه بیماری های مختلف نیز از وظایف این بخش است.

ساعات بازدید: ۹ صبح الی ۲۰ شب

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان، جنب مجتمع الماس شرق

تلفن: ۰۹۱۵۹۰۷۷۵۸۵

بها بلیط: ۶۰۰۰ تومان