اطلاعات قطار شهری مشهد

مسیر یابی

قطار شهری مشهد با خط شماره یک در سال ۸۹ آغاز به کار کرد و در طرح های توسعه ای در مجموع با ۴ خط تمام نقاط شهر مشهد را پوشش می دهد. هم اکنون دو خط شماره ۱ و ۲ در حال بهره برداری است.

شهرداری مشهد در راستای ارائه ی سرویس دهی بهتر و راهنمایی شهروندان، زائران و گردشگران در مسیر سفرهای درون شهری، اقدام به طراحی خدمات مسیریابی هوشمند خطوط نموده است و این خدمت از دو طریق وب سایت و نرم افزار موبایلی در دسترس قرار گرفته است.

یکی از مهم ترین امکانات این نرم افزار این است که می توانید با استفاده از گزینه ی مسیر یابی، و سپس انتخاب مبدا و مقصد، نزدیکترین ایستگاه قطار شهری و یا ایستگاه اتوبوس به مبدا را ببینید و با راهنمایی نرم افزار توسط حمل و نقل عمومی به مقصد مورد نظر برسید.

جهت دریافت نرم افزار موبایلی مسیریابی هوشمند (نقشه همراه مشهد) از کافه بازار کلیک نمایید.

جهت ورود به وب سایت مسیریابی هوشمند خطوط کلیک نمایید.

ایستگاه های مسیر خط ۱ قطار شهری: وکیل آباد، کوهستان پارک، نمایشگاه، اقبال لاهوری، صیاد شیرازی، صدف، هفت تیر، دانش‌آموز، سید رضی، کوثر، پارک ملت، آزادی، خیام، فلسطین، طالقانی، قائم، شریعتی (تقاطع با خط ۲)، امام خمینی، بسیج، هفده شهریور، پروین اعتصامی، غدیر، بوستان ریحانه، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد

ایستگاه های مسیر خط ۲ قطار شهری: طبرسی، ولایت، فجر، نبوت، شهید مفتح، راه‌آهن، شهدا، سعدی، شریعتی (تقاطع با خط ۱)، الندشت (در دست ساخت)، کوهسنگی (در دست ساخت)، شهید کاوه، سلامت (در دست ساخت)

وب سایت قزار شهری مشهد: https://metro.mashhad.ir/

پرداخت

روش های پرداخت هزینه قطار شهری به دو صورت استفاده از من کارت و زائر کارت امکان پذیر می باشد.

  1. من کارت: هزینه ی سفر برای هر نفر ۸۵۰ تومان است.
  2. نرم افزار کیپاد: با نصب این نرم افزار واستفاده از قابلیت NFC میتوان هزینه سفر را با ان پرداخت کرد.
  3. کیو آر (qr): با دریافت کیو آر از باجه های قطار شهری میتوان جهت پرداخت هزینه سفر اقدام کرد. هزینه هر کیو ار یک سفره ۱۲۰۰ تومان میباشد و اعتبار آن یک روزه میباشد.

من کارت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی از شیوه ی پرداخت الکترونیکی در سیستم های مختلف از جمله حمل و نقل استفاده می شود. من کارت یک کارت شهروندی است که شهرداری مشهد آن را جهت هرچه آسانتر، سریع تر و مطمئن تر شدن پرداخت در زمینه های مختلف از جمله سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی درون شهری (اتوبوسرانی و قطار شهری) پرداخت هزینه پارکینگ های غیرحاشیه ای سطح شهر مشهد، استفاده به عنوان کارت شناسایی در سیستم کرایه دوچرخه، پرداخت هزینه در برخی از فروشگاه ها و خدمات روزافزون دیگر، طراحی و دراختیار شهروندان و مسافران قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد من کارت به وب سایت زیر مراجعه نمایید. https://mancard.mashhad.ir

تهیه من کارت: خرید من‌کارت از طریق باجه های مستقر در پایانه‌ها و برخی ایستگاه‌های اتوبوسرانی، ایستگاه های قطارشهری و دستگاه های خودکار فروش و شارژ من کارت امکان‌پذیر است. قیمت من کارت ۱۵۰۰۰ تومان و بدون شارژ اولیه می باشد.

شارژ من کارت: شارژ من‌کارت از طریق باجه های مستقر در پایانه‌ها و برخی ایستگاه‌های اتوبوسرانی، ایستگاه های قطارشهری، برخی از فروشگاه های سطح شهر، اپلیکیشن موبایلی، دستگاه های خودکار فروش و شارژ من کارت امکان‌پذیر است.

جهت دریافت نرم افزار موبایلی شارژ من کارت کلیک نمایید.

استفاده از این اپلیکیشن برای گوشی های موبایلی که به NFC مجهز بوده و دارای سیستم عامل اندروید باشند، امکان پذیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *