بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد، اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور به مساحت ۸ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در مشهد احداث شد. پارک مینیاتوری، ایرانی کوچک است و آثار باستانی از گوشه و کنار کشورمان در مقیاس کوچک در این پارک به نمایش درمی‌آید.
در بوستان مینیاتوری مشهد ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط دیدنی شهرهای مختلف ایران به صورت مینیاتور شده در معرض دید عموم شهروندان قرار می‌گیرد که در هنگام افتتاح ۹ المان آن به بهره‌برداری رسید.
المان‌های تحت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه‌آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون تا کنون رونمایی شده‌اند. از جمله امکانات این بوستان که می‌توان به تراس تماشا، زمین بازی کودکان با طراحی بازی‌های بومی و محلی، مسیر تردد قطار، فضای سبز و… اشاره کرد. در ادامه با هم تصاویری از این پارک زیبا را می‌بینیم.
نکته ی قابل توجه چنین بوستان هایی این است که تمامی اماکن تاریخی مهم کشور در یک مجموعه جمع آوری شده و شاید برای کسانی که نمی توانند به راحتی به تمام نقاط ایران سفر کنند این مکان با المان های زیبای خود تداعی کننده ی بخشی از خاک ایران باشد و حسی تقریبا مشابه را در انسان ایجاد کند.همچنین گردهم آوری چنین مجموعه ی ارزشمندی باعث افزایش اطلاعات و آگاهی از آثار تاریخی کشور می شود و فرصت خوبی است برای خانواده ها تا کودکان خود را به این بوستان آورده و آنها را با تاریخ و هویت کشور خود آشنا سازند.

آدرس: مشهد، بلوار الهیه، بولوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶